Sabtu, 23 September 2017

Cabaran semasa mengandung tekanan darah rendah

                Lama juga tidak berkata-kata di laman blogger ni ecehcehceh...Bila nak menaip ada saja pengacau (sikecil) hehe😜...Alhamdulillah selamat sudah bersalin dan habis juga akhirnya sesi berpantang ni. Pejam celik, pejam celik MAAL HIJRAH dah. Tahun baru dalam islam mesti semua orang ada azam terbaru nak berhijrah kan? Alhamdulillah..Maal Hijrah,tahun baru ini saya bersyukur dapat keluarga yang sederhana. Tiba-tiba pula teringat waktu preggy dulu.. laluinya bawa perut hulur ke hilir. Itulah pengalaman menjadi seorang ibu yang saya tak pernah lupakan.

                 Pengalaman di usia muda berkahwin dan menjadi seorang ibu muda ni banyak betul cabarannya. Cabaran masa bawa perut 9 bulan ni haa bayangkan first time pula tu. Maklumlah Nak pergi kerja balik kerja woaw! Baru tahu perasaan mak saya macam mana,yelah sayakan degil😄 haha..  Masa pregnant memang best rasanya,kalau pergi kerja naik public transport tu ada orang berikan tempat duduknya kepada saya,Alhamdulillah masih ada lagi orang perihatin..kalau ada buat demo makanan, orang tukang demo tu siap hulur lagi kat saya 😋.. Yelah kang kempunan plak sampai rumah haha .. 
              Apa saja yang nak makan tu haa dapat aja..alhamdulillah..ada kawan saya kata kalau tak dapat apa yang kita nak, karang meleleh plak air liur si anak tu huhu.. Sepanjang saya preggy bawa perut hulur ke hilir, pagi-pagi tu kekadang tak sempat sarapan sebelum bertolak pergi kerja.

         Mujurlah sempat juga saya jamah sikit makanan. Takut masuk angin dengan baby terjadi apa-apa berlaku nanti. Mana tak nya, setiap kali cek up tiba-tiba je tekanan darah rendah, HB low! 😷 mahu tak nya setiap kali cek up je cucuk. Sampai naik lebam-lebam bekas cucuk tu. Doktor pun suruhlah saya mengambil Iberet. Memandangkan Iberet pun tak berkesan apa lagi. Esok tu saya terus decide nak ambil supplement. Saya pun apa lagi chatlah dengan kawan nak beli supplement,kawan suggest saya ambil supplement shaklee. Saya tanya kepadanya kenapa?? Apa yang bestnya supplement tu?? Dia pun explainlah pada saya serba sedikit yang dia tahu.. Tapi saya macam tak puas hati google lah kan. Sekarangkan info apa-apa sikit je nak tengok google (petunjukmasalah😂) Sudahinya fikir dengan hasyrat insyallah naiklah HB aku ni" hehe, beli dan mencubanya..
Haaaaaa.. Supplement yang saya beli tu nama dia VITA-LEA SHAKLEE. Vita-Lea ni rupanya ada iron formula juga..Alhamdulillah dah ada peningkatan semasa mengamalkannya.

         Dalam masa pengambilannya saya pun tak lupakan makan makanan yang berkhasiat. Makan dengan time yang betul. Banyakkan minum air suam. Sampai 1 hari berapa kali saya kerap ke tandas 😂 membuang. Mesti hang pa tertanya-tanya apa isi kandungan dan bestnya Vita-Lea Iron Formula shaklee ni??


       Vita-Lea® Iron FormulaNutrien Penting untuk Kesihatan Optimum ada
 (120 tablet). Ia nya merupakan Multivitamin dan juga Multimineral.

    Vita-Lea® adalah formulasi dicipta khas untuk menyokong keperluan khusus lelaki dan wanita tak kiralah pregnant sekali pun. Setiap hidangan memberikan 28 jenis vitamin penting dan mineral kritikal, termasuk vitamin C, dan Beta Karotena untuk perlindungan antioksidan.


               Vita-Lea® Iron Formula mengandungi 400mcg asid folik, vitamin B yang diperlukan untuk tubuh yang sihat, melalui sistem pengangkutan mikrosalutan berpaten, direka untuk memastikan penyerapan asid folik.*😲😲 Banyak ke sikit 400mcg tu?? 


       Ia nya menyokong kesihatan optimum. Nutrien penting untuk kesihatan dan kesejahteraan optimum.Tiada nutrien maka kesihatan pun tak berapa cantik rasainya. Hurmm betul juga tu🤔



Keistimewaan Shaklee

Pada tahun 1915, Dr. Forrest C. Shaklee mencipta salah satu multivitamin pertama di A.S.



Jadi inilah isi kandungan yang ada dalam sebiji kapsul vita-lea ni.. Sampailah saya bersalin pun saya amalkannya juga

Sesiapa yang masih pening kepala nak naik kan balik hb kita masa pregnant tu.. cepat-cepatlah cari dan belinya. Bolehlah pm@text nombor yang tertera itu. Sebab tu bila saya makan supplement ini,terus decide jadi ahlinya. Jika tak nak jadi ahlinya pun tidak mengapa.

Bagusnya,akan di bimbing dan di ajar cara pemakanan yang betul. Di ajar pula dengan orang yang berpengalaman 20tahun dalam shaklee.. maka tidak perlulah bimbang dan khuatirnya.. Produk ni halal ye dan dapat lulusan dari KKM.

Oklah,sampai sini sajalah celoteh saya yang tak seberapa ni..Anak dah merengek nak susu 🤣😂 huhu.. (penuhcabaranibumuda)


#superstarzfamily

Tiada ulasan:

Catat Ulasan